.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در مبحث سئو، هنگامی که نام ساخت لینک به گوشتان می خورد، قطعا فکر می کنید که منظور از این واژه، لینک سازی خارجی یا ساخت بک لینک است. چرا که لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت ما ارسال می شوند، یک سیگنال قوی به موتورهای جستجو بوده که در افزایش رتبه جستجوهای ارگانیک از گوگل نقش به سزایی دارند.  اما مهمترین نوع لینک سازی، ساخت لینک داخلی می باشد. ساخت لینک های داخلی در صفحات مرتبط، باعث قوی تر شدن صفحه منبع شده و از نظر سئویی حائز اهمیت می باشد، به طوری که برای انتقال ROI ( نرخ بازگشت سرمایه) از لینک های خارجی، Internal links، نقش مهمی را  ایفا می کنند.

یادتان باشد، قبل از گرفتن رتبه برای محتوای خود، نیاز به لینک دارید. با استفاده از لینک های داخلی به گوگل اعلام می کنید که ساختار وب سایت چگونه است و کدام یک از صفحات، مهمتر هستند. با استفاده از استراتژی درست لینک سازی داخلی، می توان به بالا بردن رتبه سایت در گوگل کمک شایانی نمود. 

 

لینک  داخلی (internal link) چیست؟

 

لینک های داخلی، هایپرلینک هایی (پیوندهایی) هستند که به صفحات داخلی همان دامنه (سایت)، اشاره می کنند. آن ها با لینک های خارجی  که به دیگر سایت ها در دامنه های مجزا اشاره می کنند، متفاوت می باشند. عکس زیر، نمونه ای از لینک سازی داخلی در سایت ویکی دمی می باشد:

نمونه ای از لینک سازی داخلی

ممکن است این سوال پرسیده شود که نمونه کد چنین لینک هایی، چگونه است و اگر بخواهیم به صورت دستی آن را ایجاد نماییم، باید از چه ساختاری استفاده نمود؟ برای آشنایی با نمونه کد لینک های داخلی، می توان عکس زیر را مشاهده کرد:

 

نمونه کد لینک داخلی

 

رایج ترین فرمت 

یکی از راه هایی که می توان با استفاده از اینترنال لینک ها به هدف مورد نظر رسید و حتی به تشخیص لینک داخلی هم کمک می کند، استفاده از کلمات توصیفی در انکر تکست (anchor text) می باشد. عموما انکر تکست ها، شامل کلمات مرتبط با  آن موضوع در

صفحه مبدا می باشند. استفاده از anchor text، مانند عکس  زیر، رایج ترین فرمت برای لینک سازی است.

نمونه انکرتکست در متن

 لینک سازی داخلی با سه هدف انجام می شود که  شامل موارد زیر می باشد:

  • لینک های داخلی به کاربران اجازه می دهند که صفحات سایت را بیشتر بررسی نمایند و مدت زمان ماندگاری در سایت هم بیشتر می شود.
  • اینترنال لینک ها، باعث می شوند که به صورت سلسله ای، اطلاعات در کل سایت پخش شود.
  • لینک سازی داخلی، قدرت رتبه بندی را به صورت اعتدال در کل سایت گسترش می دهد.

 

چرا لینک های داخلی برای گوگل (سئو) مهم هستند؟

عموما لینک های داخلی، به گوگل در پیدا کردن، ایندکس کردن یا فهمیدن تمامی صفحات روی سایت کمک می کنند. اگر برای ساخت  لینک داخلی، یک استراتژی عالی داشته باشید، می توانید اعتبار یک صفحه را به صفحات مهم انتقال دهید که این عمل به pagerank معروف است. به صورت خلاصه، internal links، برای تمامی سایت ها به عنوان کلیدی بوده که می خواهد بیشترین و بالاترین رتبه را در گوگل داشته باشند.

حال سوالی در اینجا مطرح می شود که  آیا گوگل با استفاده از لینک سازی، می تواند  مرتبط بودن محتوا در سایت را بفهمد و اینکه آن محتوا در سایت چه ارزشی دارد؟

در ادامه به آن ها پاسخ می دهیم.

ارتباط بین محتوا

گوگل با دنبال کردن تمامی لینک های داخلی و خارجی توسط ربات خود به نام گوگل بات (Googlebot)، می تواند کل سایت را خزش (crawl) نماید. ربات گوگل از صفحه اصلی وارد سایت می شود و به اولین لینکی که میرسد، آن را دنبال می کند. با دنبال کردن لینک ها، گوگل می تواند ارتباط تمامی صفحات، نوشته ها و پست ها را بفهمد. با این روش است که گوگل می تواند بفهمد که کدام یک از صفحات دارای موضوعات مشابه هستند. در ابتدای مقاله می بینید که کلمه ” بک لینک”  دارای لینک بوده که به گوگل اعلام می کند که این صفحه هم دارای مطالب مشترکی با آن صفحه دارد.

ارزش لینک

بعد از آشنایی با مفهوم ارتباط بین محتوا، حالا باید بدانید که گوگل ارزش لینک را بین تمامی لینک های موجود در یک صفحه تقسیم می کند. عموما صفحه اصلی یک سایت دارای ارزش لینک بیشماری بوده که تمامی این ارزش ها به خاطر وجود بک لینک هایی است که برای این صفحه ایجاد شده است.  اغلب، ارزش لینک بین تمامی لینک هایی که در صفحه اصلی وجود دارد، به اشتراک گذاشته می شود. به طوری که، ارزش لینکی که به آن لینک در صفحه اصلی داده شده است، مجددا بین تمامی لینک هایی از آن صفحه هم تقسیم می شود. به عبارتی دیگر، لینکی که در صفحه اصلی بوده، خود دارای یک صفحه مجزا با کلی لینک داخلی است، به طوری که ارزش دریافتی بین لینک های همان صفحه تقسیم می شوند. 

حال اگر صفحات شما در homepage، دارای لینک هایی باشد، به راحتی تمامی صفحات دارای ارزش خواهند بود و گوگل سریعتر می تواند محتواهای تازه نوشته شده را پیدا نماید و آن ها را ایندکس نماید. با استفاده از لینک سازی داخلی، رتبه صفحه بیشتر شده و امکان نمایش آن صفحه در organic search نیز بیشتر می شود.

 

راه اندازی یک استراتژی عالی برای لینک سازی داخلی

برای سئوی سایت بسیار حیاتی و مهم است که استراتژی لینک سازی داخلی را ارزیابی و بهبود دهید. با استفاد درست از لینک های داخلی، گوگل می تواند موارد زیر را بهتر بفهمد:

  • مرتبط بودن صفحات 
  • ارتباط بین صفحات
  • ارزش صفحات

ساختار لینک سازی در سایت

بهترین ساختار ایده آل برای سایت

تصور هرمی بودن سایت، یکی از ایده آل ترین ساختارها برای ایجاد یک سایت است. می توان در بالای هرم، صفحه اصلی سایت و در قسمت های پایین تر، بخش ها و طبقه بندی های مختلف سایت و در قسمت های پایین تر هرم، پست ها و صفحات تک و….  را در نظر گرفت. اگر سایت را بدین شکل طراحی نمایید، منوی سایت هم باید از چنین ساختاری پیروی نماید. در مقالات آینده درباره ساختار ایده آل سایت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

محتوای کرنر استون

مهمترین محتوای سایت کدام است؟

بعد از طراحی سایت، نوبت به مشخص کردن مهمترین محتوای سایت می رسد که در ابتدا باید آن را مشخص نمایید. در صورتی که در انتخاب مهمترین محتوای خود شک دارید می توانید مقاله cornerstone content را مطالعه نمایید. شناخت مهمترین محتوای سایت،   به عنوان هسته بیزینس و کسب و کار، به حساب می آید. چرا که، با چنین محتوایی باید بتوانید محصول خود را بفروشید و یا با جستجوهای کاربران، آن محتوا  را در نتایج جستجو مشاهده نمایید.

برای آن که به گوگل بفهمانید که این محتوا بسیار مهم  است، باید لینک های داخلی زیادی به آن تزریق نمایید. نقاط مختلفی وجود دارد که می توان به محتوای کرنر استون، لینک داد. در ادامه بهترین راهکارهایی که می توان به محتوای مهم، لینک داد را به شما معرفی می کنیم.

فقط نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که بدون لینک های داخلی، محتوا نمی تواند rank بگیرد. با استراتژی لینک داخلی، می توان نشان داد که کدام یک از محتوا ها مرتبط و کدام یک از آنها دارای ارزش بیشتری هستند. برای افزایش رتبه سایت خود، بهتر است که از رفتار کاربران و فاکتورهای مهم برای رتبه بندی استفاده نمایید.

حالا نوبت به معرفی مهمترین راهکارها می رسد، برای آموزش لینک سازی داخلی، با ویکی دمی همراه باشید.

برای تجزیه و تحلیل سئو سایت کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : دو شنبه 25 اسفند 1399
.

کلمه کلیدی چیست؟

همانطور که گفتیم مهمترین مبحث در سئو یک سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با استراتژی و موضوع آن سایت است. بهترین تعریفی که می توانیم از کلمات کلیدی داشته باشیم به شرح زیر می باشد:

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران آن ها را برای زودتر رسیدن به نتایج مورد نظر خود در گوگل جستجو می کنند. این کلمات شامل عباراتی هستند که بهترین توصیف را از یک موضوع می کنند.

همانطور که میدانید، فضای وب (اینترنت) در تمام حوزه ها می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اما این ویژگی همیشه یک مزیت محسوب نمی شود؛ چرا که در برخی از موارد، ممکن است اطلاعاتی را که افراد چندین سال پیش در وب منتشر کرده اند را در اختیار کاربران بگذارد. این اطلاعات قدیمی می تواند کاربران را به اشتباه بیندازد.

 این جمله بدین معنی است که اگر فرد تازه کاری، قصد آموزش مطلبی را در فضای وب داشته باشد، با مطالعه این مطالب قدیمی قطعا به اشتباه خواهد افتاد. اما در اینجا بهینه سازی مناسب این مقاله را می توان پس از چند سال مشاهده کرد.

  نرخ تبدیل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

استفاده مناسب از کلمات کلیدی باعث می شود ربات های گوگل آن محتوا را بهتر درک کنند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهند.

تاثیر کلمات کلیدی بر سئو سایت

استفاده مناسب از keywords باعث می شود ربات های گوگل آن محتوا را بهتر درک کنند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهند. پس در نتیجه، کلمه کلیدی می تواند عاملی برای افزایش ترافیک وب سایت و هدایت کاربران بیشتر به سمت سایت شما باشد.

عملکرد کلمه کلیدی، بسیار ساده اما در عین حال تاثیرگذار است. هنگامی که کاربران کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، در نتایج جستجو لیستی از وب سایت های مرتبط با آن عبارت و کلمه را مشاهده می کنند. باید بگوییم وب سایتی که در رتبه اول قرار دارد، دارای مرتبط ترین محتوای سئو شده با کلمه جستجو شده آن کاربر می باشد.

انواع کلمات کلیدی

کلمه های کلیدی نیز انواع مختلفی دارند و افرادی که بیشتر در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت می کنند این مطلب را باید بدانند. انواع کلمات کلیدی عبارت اند از:

1-      کلمات کلیدی طولانی

2-      کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords شامل عبارتی می شود که بیش از 3 کلمه باشد. این عبارت، به عنوان کلمه کلیدی در محتوا استفاده می شود که در تمام مواقع همان عبارتی است که کاربران بیشتر آن را جستجو می کنند.

کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی کوتاه که به Short tail Keyword معروف است، حداکثر شامل 3 کلمه می باشد.

کلمات کلیدی چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شوند؟

در توضیحات قبل، کلمات کلیدی طولانی و کوتاه را بیان کردیم و در ادامه آن، باید بگوییم که در بهینه سازی وب سایت تجربه نشان داده کلمات کلیدی طولانی بسیار تاثیرگذار تر از کلمات کلیدی کوتاه تر می باشند.

کلمات کلیدی کوتاه، اکثرا برای عناوین وب سایت به کار می روند و کلمات کلیدی طولانی، در توضیحات سایت مورد استفاده قرار می گیرند و همین دلیل است که باعث افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما می شود. البته این بدان معنا نیست که کلمه کلیدی طولانی در عنوان مقاله استفاده نمی شود؛ بلکه بستگی به استراتژی سئوکار برای سئو کردن یک مقاله یا صفحه دارد.

  آموزش لینک سازی خارجی

تکرار کلمه کلیدی در محتوا

تکرار کلمه کلیدی در محتوا

یکی از سوالاتی که ذهن را به خود درگیر می کند تاثیر تکرار کلمه کلیدی در بهینه سازی وب سایت است و اگر تکرار کلمه کلیدی بر سئو تاثیر می گذارد، تعداد تکرار مناسب آن چقدر است؟

یکی از مهمترین نکاتی که در مبحث کلمات کلیدی باید به آن اشاره کنیم به شرح زیر است:

همانطور که میدانید، چگالی کلمات کلیدی دیگر همانند قبل برای گوگل اهمیت ندارد. این جمله بدان معنا نیست که شما هر چقدر که دلتان خواست از کلمه کلیدی استفاده کنید چراکه این کار باعث keyword stuffing می شود. بلکه این جمله یعنی شما قبلا برای اینکه یک محتوا را سئو کنید، باید حتما چگالی کلمه کلیدی را بین 1 تا 2 درصد رعایت می کردید. اما الان ممکن است شما در یک محتوای 1000 کلمه ای تنها 2 بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، اما می بینید که محتوای شما با آن کلمه سئو شده و در رتبه های بالا در serp (صفحه نتایج جستجو )قرار می گیرد.

فکر می کنید چرا این اتفاق می افتد؟ در حال حاضر، گوگل تمرکز خود را بر روی درک مفهوم محتوا گذاشته است. در مثال قبل شما کلمه کلیدی اصلی خود را تنها 2 بار در کل مقاله استفاده کردید؛ اما چون مقاله شما حول آن کلمه و یا عبارت کلیدی توضیحات جامعی ارائه داده و مشکل کاربر را حل کرده است، پس گوگل نیز برای آن مقاله ارزش قائل می شود و آن را در رتبه های بالا تری نشان می دهد.

پس موضوعی که برای گوگل در سال 2020 اهمیت دارد، خوانایی محتوا و جلب نظر کاربر است. این را بدانید که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن، این مفهوم را می رساند که محتوای خوبی تولید نکرده اید. شما می توانید به جای تکرار کلمه کلیدی اصلی خود (exact keyword)، از ترکیب های متنوع تر و کلمات کلیدی مترادف (LSI) در متن خود استفاده کنید و خوانایی آن را برای کاربران و موتورهای جستجو بالا ببرید.

اما به جای تکرار کلمات کلیدی چه چیزی را در متن خود قرار دهیم؟

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که امروزه گوگل قابلیت های بسیار ویژه ای را به دست آورده است. این قابلیت ها به گوگل این امکان را داده که بتواند مفهوم و تشابه کلمات قیمت و هزینه، سئو و seo را به خوبی درک کند. از این جمله نتیجه می گیریم که باید از مترادف ها، کلمات هم خانواده و ترکیب ها، بیشتر در محتوای خود استفاده کنیم و از ادبیات غنی تری برخوردار باشیم.

  Dwell time چیست و آیا مدت زمان حضور کاربر در سایت تاثیری در سئو دارد؟

طبق قانون قراردادی مدیران سایت ها، تعداد تکرار کلمات کلیدی در متن، باید 3 درصد محتوای مقاله باشد. اما امروزه این قانون رد شده است و بهترین تعداد تکرار کلمات کلیدی را بین 3 تا 5 بار در متن محتوا، بیان کرده اند. شما می توانید از کلمات هم معنی و هم خانواده، برای کلمه کلیدی در متن استفاده کنید. چرا که این کار باعث می شود گوگل درک بهتری از محتوای شما داشته باشد.

چگونگی محاسبه چگالی کلمات کلیدی در یک متن

برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی، باید درصد استفاده از یک کلمه یا عبارت کلیدی را نسبت به تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه محاسبه کنید. در سئو یک وب سایت، چگالی کلمه کلیدی عاملی برای تشخیص ارتباط متن یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی است. بسیاری از وبمستران چگالی کلمات کلیدی را بین 1 تا 3 درصد از کل محتوا یک صفحه می دانند؛ اما اگر این تعداد بیشتر از حد معمول شود، گوگل کل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی خواهد کرد.

چگونه چگالی کلمه کلیدی را در محتوای خود محاسبه کنیم؟

به کمک فرمول زیر، شما می توانید چگالی کلمات کلیدی را در محتوای خود محاسبه کنید تا از استفاده بیش از حد آن جلوگیری کنید.

فرمول محاسبه چگالی کلمات کلیدی: (Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در محتوا و Tkn، تعداد کل کلمات محتوا می باشد. به این ترتیب می توانیم چگالی کلمات کلیدی در متن را محاسبه کنیم.

ما در این مقاله به شما عزیزان آموختیم که باید محتوایی را تولید کنید که پاسخگوی سوالات کاربران باشد و از نظر موتور های جستجو نیز محتوای ارزشمندی شناخته شود. این کار را با توسعه دایره کلمات به راحتی می توانید انجام دهید و نتیجه آن کسب جایگاه بهتر برای وب سایتتان خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : یک شنبه 3 اسفند 1399
.

کلمه کلیدی چیست؟

همانطور که گفتیم مهمترین مبحث در سئو یک سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با استراتژی و موضوع آن سایت است. بهترین تعریفی که می توانیم از کلمات کلیدی داشته باشیم به شرح زیر می باشد:

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران آن ها را برای زودتر رسیدن به نتایج مورد نظر خود در گوگل جستجو می کنند. این کلمات شامل عباراتی هستند که بهترین توصیف را از یک موضوع می کنند.

همانطور که میدانید، فضای وب (اینترنت) در تمام حوزه ها می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. اما این ویژگی همیشه یک مزیت محسوب نمی شود؛ چرا که در برخی از موارد، ممکن است اطلاعاتی را که افراد چندین سال پیش در وب منتشر کرده اند را در اختیار کاربران بگذارد. این اطلاعات قدیمی می تواند کاربران را به اشتباه بیندازد.

 این جمله بدین معنی است که اگر فرد تازه کاری، قصد آموزش مطلبی را در فضای وب داشته باشد، با مطالعه این مطالب قدیمی قطعا به اشتباه خواهد افتاد. اما در اینجا بهینه سازی مناسب این مقاله را می توان پس از چند سال مشاهده کرد.

  نرخ تبدیل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

استفاده مناسب از کلمات کلیدی باعث می شود ربات های گوگل آن محتوا را بهتر درک کنند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهند.

تاثیر کلمات کلیدی بر سئو سایت

استفاده مناسب از keywords باعث می شود ربات های گوگل آن محتوا را بهتر درک کنند و رتبه بالاتری را به آن اختصاص دهند. پس در نتیجه، کلمه کلیدی می تواند عاملی برای افزایش ترافیک وب سایت و هدایت کاربران بیشتر به سمت سایت شما باشد.

عملکرد کلمه کلیدی، بسیار ساده اما در عین حال تاثیرگذار است. هنگامی که کاربران کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، در نتایج جستجو لیستی از وب سایت های مرتبط با آن عبارت و کلمه را مشاهده می کنند. باید بگوییم وب سایتی که در رتبه اول قرار دارد، دارای مرتبط ترین محتوای سئو شده با کلمه جستجو شده آن کاربر می باشد.

انواع کلمات کلیدی

کلمه های کلیدی نیز انواع مختلفی دارند و افرادی که بیشتر در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت می کنند این مطلب را باید بدانند. انواع کلمات کلیدی عبارت اند از:

1-      کلمات کلیدی طولانی

2-      کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords شامل عبارتی می شود که بیش از 3 کلمه باشد. این عبارت، به عنوان کلمه کلیدی در محتوا استفاده می شود که در تمام مواقع همان عبارتی است که کاربران بیشتر آن را جستجو می کنند.

کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی کوتاه که به Short tail Keyword معروف است، حداکثر شامل 3 کلمه می باشد.

کلمات کلیدی چگونه باعث افزایش ترافیک سایت می شوند؟

در توضیحات قبل، کلمات کلیدی طولانی و کوتاه را بیان کردیم و در ادامه آن، باید بگوییم که در بهینه سازی وب سایت تجربه نشان داده کلمات کلیدی طولانی بسیار تاثیرگذار تر از کلمات کلیدی کوتاه تر می باشند.

کلمات کلیدی کوتاه، اکثرا برای عناوین وب سایت به کار می روند و کلمات کلیدی طولانی، در توضیحات سایت مورد استفاده قرار می گیرند و همین دلیل است که باعث افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما می شود. البته این بدان معنا نیست که کلمه کلیدی طولانی در عنوان مقاله استفاده نمی شود؛ بلکه بستگی به استراتژی سئوکار برای سئو کردن یک مقاله یا صفحه دارد.

  آموزش لینک سازی خارجی

تکرار کلمه کلیدی در محتوا

تکرار کلمه کلیدی در محتوا

یکی از سوالاتی که ذهن را به خود درگیر می کند تاثیر تکرار کلمه کلیدی در بهینه سازی وب سایت است و اگر تکرار کلمه کلیدی بر سئو تاثیر می گذارد، تعداد تکرار مناسب آن چقدر است؟

یکی از مهمترین نکاتی که در مبحث کلمات کلیدی باید به آن اشاره کنیم به شرح زیر است:

همانطور که میدانید، چگالی کلمات کلیدی دیگر همانند قبل برای گوگل اهمیت ندارد. این جمله بدان معنا نیست که شما هر چقدر که دلتان خواست از کلمه کلیدی استفاده کنید چراکه این کار باعث keyword stuffing می شود. بلکه این جمله یعنی شما قبلا برای اینکه یک محتوا را سئو کنید، باید حتما چگالی کلمه کلیدی را بین 1 تا 2 درصد رعایت می کردید. اما الان ممکن است شما در یک محتوای 1000 کلمه ای تنها 2 بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، اما می بینید که محتوای شما با آن کلمه سئو شده و در رتبه های بالا در serp (صفحه نتایج جستجو )قرار می گیرد.

فکر می کنید چرا این اتفاق می افتد؟ در حال حاضر، گوگل تمرکز خود را بر روی درک مفهوم محتوا گذاشته است. در مثال قبل شما کلمه کلیدی اصلی خود را تنها 2 بار در کل مقاله استفاده کردید؛ اما چون مقاله شما حول آن کلمه و یا عبارت کلیدی توضیحات جامعی ارائه داده و مشکل کاربر را حل کرده است، پس گوگل نیز برای آن مقاله ارزش قائل می شود و آن را در رتبه های بالا تری نشان می دهد.

پس موضوعی که برای گوگل در سال 2020 اهمیت دارد، خوانایی محتوا و جلب نظر کاربر است. این را بدانید که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن، این مفهوم را می رساند که محتوای خوبی تولید نکرده اید. شما می توانید به جای تکرار کلمه کلیدی اصلی خود (exact keyword)، از ترکیب های متنوع تر و کلمات کلیدی مترادف (LSI) در متن خود استفاده کنید و خوانایی آن را برای کاربران و موتورهای جستجو بالا ببرید.

اما به جای تکرار کلمات کلیدی چه چیزی را در متن خود قرار دهیم؟

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که امروزه گوگل قابلیت های بسیار ویژه ای را به دست آورده است. این قابلیت ها به گوگل این امکان را داده که بتواند مفهوم و تشابه کلمات قیمت و هزینه، سئو و seo را به خوبی درک کند. از این جمله نتیجه می گیریم که باید از مترادف ها، کلمات هم خانواده و ترکیب ها، بیشتر در محتوای خود استفاده کنیم و از ادبیات غنی تری برخوردار باشیم.

  Dwell time چیست و آیا مدت زمان حضور کاربر در سایت تاثیری در سئو دارد؟

طبق قانون قراردادی مدیران سایت ها، تعداد تکرار کلمات کلیدی در متن، باید 3 درصد محتوای مقاله باشد. اما امروزه این قانون رد شده است و بهترین تعداد تکرار کلمات کلیدی را بین 3 تا 5 بار در متن محتوا، بیان کرده اند. شما می توانید از کلمات هم معنی و هم خانواده، برای کلمه کلیدی در متن استفاده کنید. چرا که این کار باعث می شود گوگل درک بهتری از محتوای شما داشته باشد.

چگونگی محاسبه چگالی کلمات کلیدی در یک متن

برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی، باید درصد استفاده از یک کلمه یا عبارت کلیدی را نسبت به تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه محاسبه کنید. در سئو یک وب سایت، چگالی کلمه کلیدی عاملی برای تشخیص ارتباط متن یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی است. بسیاری از وبمستران چگالی کلمات کلیدی را بین 1 تا 3 درصد از کل محتوا یک صفحه می دانند؛ اما اگر این تعداد بیشتر از حد معمول شود، گوگل کل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی خواهد کرد.

چگونه چگالی کلمه کلیدی را در محتوای خود محاسبه کنیم؟

به کمک فرمول زیر، شما می توانید چگالی کلمات کلیدی را در محتوای خود محاسبه کنید تا از استفاده بیش از حد آن جلوگیری کنید.

فرمول محاسبه چگالی کلمات کلیدی: (Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در محتوا و Tkn، تعداد کل کلمات محتوا می باشد. به این ترتیب می توانیم چگالی کلمات کلیدی در متن را محاسبه کنیم.

ما در این مقاله به شما عزیزان آموختیم که باید محتوایی را تولید کنید که پاسخگوی سوالات کاربران باشد و از نظر موتور های جستجو نیز محتوای ارزشمندی شناخته شود. این کار را با توسعه دایره کلمات به راحتی می توانید انجام دهید و نتیجه آن کسب جایگاه بهتر برای وب سایتتان خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : یک شنبه 3 اسفند 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی