.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

کلمات کلیدی Long tail اصطلاحات جستجو با حجم جستجوی نسبتاً کم و سطح رقابت پایین تری هستند.همچنین، طول این اصطلاحات (3+ کلمه) بیشتر از انواع کلمات کلیدی دیگر است.
تمرکز روی کلمات کلیدی دنباله دار یک تاکتیک عالی در جستجوگرها است. کلمات کلیدی طولانی ، کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی هستند که خاص تر، و معمولاً طولانی تر نسبت به کلمات کلیدی متداول ترهستند. کلمات کلیدی Long-tail از ترافیک جستجو کمتری برخوردارند، اما معمولاً از نظر خاصیت ارزش تبدیل بالاتری دارند. آنها به شما امکان می دهند به مرور، بازدید بیشتری از سایت خود داشته باشید و توسط مخاطبان جدید و با انگیزه پیدا شوید. به عبارت دیگر این کلمات تعداد سرچ پایینی دارند اما نرخ تبدیل و احتمال جذب کاربر در آنها بسیار بالاست.

کلمات کلیدی دم بلند

حتی اگر تعداد کمی از افراد به دنبال کوئری های دم طولانی می گردند، وقتی آنها را با هم جمع می کنید، در واقع دم های طولانی قسمت عمده ای از جستجوهای Google را تشکیل می دهد و این موضوع به ویژه امروزه بیشتر قابل روئیت است زیرا افراد بیشتری از جستجوی صوتی استفاده می کنند.
در واقع ، Ahrefs گزارش می دهد، 92٪ کل کلمات کلیدی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند، دم طولانی هستند.
به طور کلی در مقابل کلمات کلیدی کوتاه، کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords قرار دارند. Long Tail به معنی دم دراز است. کلمات Long Tail بسیار خاص و در عین حال هدفمند هستند و همین موضوع سبب اهمیت آن ها در موفقیت کسب و کارهای آنلاین می شود. به کارگیری هوشمندانه کلمات کلیدی طولانی سبب افزایش مناسب ترافیک ورودی سایت و بهبود نرخ کلیک سایت خواهد شد. مزیت استفاده از این کلمات در این است که کاربرانی وارد سایت می شوند که دقیقاً بدنبال همان چیزی بوده اند که در سایت شما ارائه شده است و همین موضوع سبب افزایش جذب کاربر می شود.

چرا باید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنیم؟

هر چه اصطلاحات جستجوی شما طولانی تر (و مشخص تر) باشند، رتبه بندی برای این اصطلاح آسان تر است. به دلیل گستردگی اینترنت، یافتن مخاطب برای مکان خاص خود آسان تر است. تمرکز روی گروهی از کلمات کلیدی دنباله بلند می تواند در کل باعث ایجاد ترافیک زیادی شود.

یکی دیگر از مزایای تمرکز روی کلمات کلیدی دم طولانی این است که، اگرچه از این کلمات کلیدی کمتر در جستجو استفاده می شود، بازدید کننده ای که وب سایت شما را با استفاده از آنها پیدا می کند به احتمال زیاد خدمات یا محصول شما را خریداری می کند.
اگر می خواهید چیزی را بفروشید، باید محصول خوبی داشته باشید. و شما باید به خوبی بدانید که محصول یا وب سایت شما چه چیزی را می تواند به مخاطبان شما ارائه دهد. چه چیزی محصول یا وبلاگ شما را خاص می کند؟ اگر این را بدانید و درک کنید، کار شما بسیار ساده تر خواهد شد که مخاطبان خود را حفظ کنید تا بتوانند وسایل خود را بخرند. بنابراین کمی وقت بگذارید و به منحصر به فرد بودن محصول یا وبلاگ خود فکر کنید و آن را یادداشت کنید. پس، شما مرحله اول تحقیق درباره کلید واژه خود را به پایان رسانده اید. مرحله بعدی ایجاد لیستی از کلمات کلیدی است. سعی کنید در ذهن مخاطبان خود قرار بگیرید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ وقتی صحبت از محصول یا سایت شما می شود ، از چه عباراتی استفاده می کنند؟ فکر کردن در مورد موضوع اصلی و کلمات کلیدی head احتمالاً بسیار آسان خواهد بود، اما یافتن کلمات کلیدی دم بلند ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.
Yoast SEO پیشنهادهایی را برای عبارت های کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی تمرکز شما ارائه می دهد. این ابزار برای کمک به شما در استفاده از عبارات کلیدی مرتبط برای تقویت متن شما طراحی شده است و همچنین می تواند برای یافتن آن کلمات کلیدی دم دراز به شما کمک کند. هنگامی که در حال نوشتن یک پست یا صفحه متمرکز بر یکی از کلمات کلیدی هستید که قبلاً به آن فکر کرده اید ، کافی است بر روی دکمه “دریافت عبارات کلیدی مرتبط” در قسمت عبارت کلیدی تمرکز کلیک کنید. لیستی از عبارات کلیدی پیشنهادی مرتبط که مخاطب شما از آنها استفاده می کند، به دست می آید که می تواند کلمات کلیدی دم بلند نیز باشد:

کلمات مرتبط

چرا کلمات کلیدی Long Tail برای سئو سایت مهم هستند؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید:

دلیل شماره 1: کلمات کلیدی دنباله بلند آنقدر رقابتی نیستند.

وقتی نوبت به سئو می رسد، دم طولانی ها نسبت به اصطلاحات کوتاه تر، بسیار کمتر قابل رقابتند.در نتیجه رتبه بندی آنها آسانتر است.
به عنوان مثال ، یک کلمه کلیدی دم کوتاه مانند “ایجاد لینک” بیش از 6 میلیارد نتیجه در Google دارد:

لینک سازی
بنابراین اگر می خواهید رتبه 1 را در گوگل برای آن سال کسب کنید، باید بیش از 6 میلیارد سایت دیگر را کسب کنید.

بله

از سوی دیگر ، به یک نسخه طولانی از کلمه کلیدی مانند “بهترین نرم افزار ایجاد پیوند SEO” نگاه کنید.

بهترین لینک سازی

این کلمه کلیدی دنباله بلند، نسبت به عنوان “ایجاد لینک” رقابت بسیار کمتری دارد.

همین ایده در مورد Google Adwords (PPC) نیز صدق می کند. پیشنهاد استفاده از کلمات دم بلند می تواند ارزان تر و آسان تر از اصطلاحات فوق العاده محبوب باشد.

دلیل شماره 2: کلمات کلیدی دم بلند نرخ تبدیل بالایی دارند.

جستجوی دم طولانی فقط طولانی نیست. آنها همچنین خاص تر هم هستند. به عبارت دیگر: افرادی که اصطلاحات دم بلند را جستجو می کنند در مقایسه با افرادی که به دنبال اصطلاحات تخصصی هستند، در چرخه خرید بسیار بیشتر هستند.

به عنوان مثال ، یک کلمه کلیدی مانند: “رژیم کتو” را در نظر بگیرید.

کسی که به دنبال رژیم کتو است، احتمالاً سعی می کند بفهمد چیست. یا نحوه کارکرد آن به این معنی است که آنها نمی خواهند چیزی بخرند. اما شخصی که نسخه طولانی تری از این اصطلاح را جستجو می کند (مانند “مکمل رژیم غذایی کتو”) بسیار به خرید نزدیک است.

ویکی دمی می گوید ترافیکی که از اصطلاح دم طولانی ها دریافت می کنید به خوبی باعث نرخ تبدیل می شود.
همانطور که گفته شد، اکثر شرکت ها یا وبلاگ ها می توانند از این استراتژی بهره مند شوند زیرا به شما کمک می کند بازدیدکنندگان را با هدف جستجوی بسیار خاص جذب کنید.
اصطلاح کلمه کلیدی دم بلند از کتاب The Long Tail نوشته کریس اندرسون آمده است. در این کتاب، کریس اندرسون نشان می دهد که تقریباً برای هر کالایی بازاری وجود دارد. و اگرچه این بازار در برخی موارد واقعاً بسیار کوچک است، اما گستردگی اینترنت باعث می شود محصول، پست یا وبلاگ شما بسیار سودمند باشد.

تبلیغ کانال در تلگرام



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400
.

تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند وب سایت شما و رتبه بندی جستجوی آن را به خطر بیندازد. یکی از مهمترین نگرانی هایی که هر حرفه ای باید به آن توجه کند این است که آیا وب سایت آنها با “بک لینک های ناخواسته” پر شده است یا خیر.  صرفا داشتن تعداد زیادی بک لینک راهی برای موفقیت در ایجاد استراتژی SEO نیست.  به معنای بهتر، تعداد زیادی بک لینک   می تواند عواقب ناامید کننده ای برای سایت شما داشته باشد و Spam Score سایت شما را بالا ببرد.

  • جریمه های گوگل
  • ضرر در رتبه بندی موتور جستجو
  • Deexexing در موارد شدید

برای کاهش این نتایج، باید در مورد چگونگی مشاهده سایت خود توسط الگوریتم های جستجو، مطلع شوید و برای رفع هرگونه نگرانی اقدام کنید. خوشبختانه، یک معیار امتیازدهی مفید وجود دارد که به عنوان “امتیاز اسپم اسکور” شناخته می شود.

این مقاله به شما کمک می کند تا این ابزار مفید را بهتر درک کنید. 

مثلا: چگونه سایت شما را ارزیابی می کند؟ چگونگی استفاده از آن برای اطمینان از ایمنی رتبه بندی و چگونگی مقابله با نمره پایین Spam Score ؟ و غیره.

اسپم اسکور چیست؟

Spam Score  معیاری است که توسط Moz در سال 2015 معرفی شده است. این برنامه توسط مدیر این شرکت، دکتر مت پیترز ایجاد شده است، که نشان می دهد: چگونه یک دامنه فرعی spammy  توسط Google قابل درک است.

اسپم اسکور چیست

بر اساس آنچه که MOZ اعلام کرده است، اسپم اسکور به معیاری گفته می شود که با اندازه گرفتن فاکتورهایی که معمولا منجر به پنالتی شدن از سوی گوگل می شوند، درصد اسپمی بودن سایت را مشخص می کند. این ابزار برای تعیین  Spam Score  سایت، از ۲۷ فاکتور مختلف استفاده می کند. 

وب سایت های زیادی هستند که وضعیت سایت را بررسی می کنند و بر حسب محتوا و قالب، بک لینک و … امتیازی را به سایت می دهند. خوب یا بد بودن این نمرات، نشانی از وضعیت سئو سایت است. یکی از کامل ترین و مهم ترین سایت ها در این زمینه Moz.com  است که با نشان دادن سیگنال های رتبه گیری مانند قدرت دامین و قدرت صفحه، Spam Score  و… شما را از وضعیت کلی وب سایت و اعتبار آن آگاه می سازد. در این میان فاکتور اسپم اسکور متاسفانه نسبت به دیگر مقیاس ها نادیده گرفته می شود که در این مقاله به تعریف این اصطلاح و آموزش های لازم در مورد آن می پردازیم.

یک تمایز بسیار مهم این است که از Spam Score در الگوریتم های Google استفاده نمی شود. این معیاری است که توسط Moz بررسی شده است. امتیاز حاصل شده عمدتا به عنوان یک سیگنال اضافه شده در تصمیم گیری بهتر درباره seo حائز اهمیت است.

اهمیت امتیاز Spam Score برای سئو

وقتی صحبت از سئو می شود، اسپم اسکور را می توان از دو جنبه متفاوت بررسی کرد.  Spam Score معمولا زمانی افزایش می یابد که دامنه سایت مشکل داشته باشد و یا لینکهای خارجی سایت، اسپم مخرب باشند. در صورتی که سایت منتخب شما، از لحاظ این فاکتور مقدار بالایی داشته باشد، به احتمال زیاد لینک گرفتن از آن ارزش زیادی برای شما نخواهد داشت. هرچند این مسئله یک قانون کلی نیست. چرا که بسیاری از سایت های برتر جهان، علی رغم اسپم اسکور بالایی که دارند، رتبه های برتر صفحه نتایج گوگل را به خود اختصاص داده است.

همانطور که گفته شد، هرچه که تعداد بک لینکهای اسپم یک سایت بیشتر باشد، شانس جریمه شدن سایت از سوی گوگل بیشتر می شود. وب سایت ها می توانند به راحتی با استفاده از ابزار MOZ اسپم اسکور سایت را بررسی کرده و همچنین گزارش مفصلی درباره همین موارد دریافت کنند. در صورتی که یک سایت، بک لینک های بی ارزش با spam score پایین هم داشته باشد، نتیجه مخربی در سئو سایت ایجاد خواهد کرد.

امتیاز spam score بسیار مهم است زیرا دو اطلاعات مهم در اختیار شما قرار می دهد:

  • چگونه می توان spam score زیر دامنه های وب سایت خود را شناخت.
  • چگونه می توان زیر دامنه های لینک هایی را که به وب سایت شما اشاره دارند اسپم کرد و درک کرد.

پروفایل شما، نشان می دهد که صرفاً داشتن تعداد زیادی بک لینک بدون بررسی و تحقیق، در واقع می تواند بیشتر از فایده به سایت شما آسیب برساند.

علاوه بر همه این موارد، امتیاز اسپم اسکور، چارچوبی محکم برای پی بردن به کیفیت و مشکلات هر صفحه را در اختیار شما قرار می دهد. به این ترتیب می توانید به راحتی از جریمه شدن توسط Google جلوگیری کنید.

اسپم اسکور بالای سایت شما، یا سایتی که در حال بررسی آن هستید، به این معنی نیست که سایت مورد نظر فعالیت اسپمی دارد. این تنها نشانه ای است که شما باید تحقیق و بررسی بیشتری بر روی کیفیت و ارتباطات معنایی سایت داشته باشید.

اگر اسپم اسکور سایت شما:
1-30  درصد باشد: عالیه و هیچ مشکلی نیست
30-60  درصد باشد: مناسب است ولی احتیاج به مراقبت دارد.
61-100  درصد: محدوده خطرناک. هرچه زودتر باید فکر چاره کنید.

Spam Score چگونه کار می کند؟

اسپم اسکور چطور کار می کند

به طور کلی، درک عملکرد Spam Score بسیار ساده است.

Spam Score، خود به جای صفحات کامل یا دامنه های اصلی، فقط در سطح زیر دامنه کار می کند. به گفته موز، دلیل این امر، این است که به نظر می رسد بیشتر لینک های اسپم اسکور، با سطح زیر دامنه مرتبط هستند.

این بدان معناست که، حتی اگر کسی امتیاز اسپم وب سایتش تا حدودی بالا باشد، این فقط در زیر دامنه های وی قابل استفاده است. و بدان معنا نیست که کل وب سایت آنها اسپم شده است.

امتیاز Spam Score فقط از طریق Link Explorer Moz قابل دسترسی است.

در مورد نحوه عملکرد آن، هر زیر دامنه دارای امتیاز Spam Score است و به ازای هر علامت اسپمی که پیدا می کند، یک عدد اضافه می شود.

این علامت های اسپم، در نهایت به طور جداگانه برای تولید یک امتیاز نهایی Spam Score  ترکیب می شوند، که از 0 شروع می شود و در 17 به پایان می رسد. به طور کلی ، هرچه امتیاز Spam Score پایین تر باشد، بهتر است. با این حال این روند، همیشه اینگونه نیست.

برای اینکه امتیاز اسپم یک وب سایت را مشاهده کنید می توانید Exstension موز را روی مرورگر خود نصب کرده و باز کنید روش دیگر رفتن به قسمت Link Explorer  در سایت موز و زیر بخش Link Research و کلیک کردن روی گزینه ی Spam score است. 

همانطور که در ابتدا گفتیم این امتیاز داده شده به صورت قطع، اسپمی بودن سایت را تایید نمی کند، فاکتور های زیادی هستند که در این میان برای نسبت دادن یک عدد خاص به وب سایت بررسی می شوند. از  قدرت دامین گرفته تا کیفیت محتوا. اگر این درصد برای یک وب سایت حتی در حد متوسط باشد نیز راه حل این نیست که این فاکتور ها را در سایت خود تغییر دهید. به طور کلی، اگر تا به حال جریمه نشده اید نیاز نیست نگران درصد اسپم اسکور تا 60 درصد باشید.

چند نکته جالب در مورد امتیاز Spam Score

با کمال تعجب، هر وب سایت در اینترنت حداقل یک علامت  Spam Score دارد، بنابراین اگر سایت شما چند مورد هم داشته باشد ، جای نگرانی نیست. داشتن یک علامت به این معنی نیست که موتورهای جستجو به طور خودکار سایت شما را به عنوان Spam در نظر می گیرند. (در غیر این صورت هر صفحه در اینترنت به عنوان اسپم برچسب گذاری می شود). همچنین توجه به این نکته مهم است که این امتیاز فقط مربوط به زیر دامنه ها است. در صورت مشاهده امتیاز اسپمی از محل شروع، نباید بترسید.

با توجه به اینکه امتیاز Spam Score تجمعی است، تنها زمانی که تعداد علامت های اسپمی آنها افزایش می یابد، یک وب سایت شروع به تولید سیگنال های مشکل ساز می کند. به عبارت دیگر، هرچه یک زیر دامنه علامت های اسپمی بیشتری داشته باشد، این احتمال وجود دارد که به عنوان اسپم در نظر گرفته شود.

در گذشته شما تعداد خطاهایی که در سئو سایت داشته اید و منجر به بالا رفتن اسپم اسکورتان می شد را مشاهده می کردید. اما حالا درصدی از 0 تا 100 می بینید که به طور میانگین نشان می دهد سایت هایی با رفتار مشابه با سایت شما چند درصد احتمال جریمه شدن توسط گوگل دارند.

نکات اسپمی شدن
جدول بالا مربوط به Moz است، جایی که آنها داده ها را از نوامبر 2014 برای تقریباً 500،000 دامنه فرعی استخراج کرده اند. همانطور که Moz می گوید، جدول نشان می دهد که رابطه بین تعداد پرچم ها و درصد جریمه سایت ها به هم مرتبط هستند.

اینجاست که می بینیم این ابزار چقدر هوشمند است. Moz زمینه سازی، درک و همبستگی عوامل مختلف را با شواهدی از رتبه بندی خود Google انجام داده است.

 اسپم اسکور، درصد سایت های مشابه با سایت شما که توسط گوگل جریمه شده اند را نشان می دهد. یعنی اگر اسپم اسکور شما 5 درصد است، احتمال جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل نیز در همان محدوده 5 درصد است.

ملاحظات هنگام مشاهده امتیاز Spam Score

از آنجا که  برای امتیاز spam فقط زیر دامنه های درون صفحات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، ممکن است از خود بپرسید،  زیر دامنه دقیقاً چیست؟

تصویر زیر می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از سه نوع دامنه مختلف داشته باشید:

زیردامنه

یک URL که دارای هر سه نوع دامنه است. Spam Score سطح زیر دامنه یک سایت را ارزیابی می کند.

از آنجا که امتیازهای هرزنامه در نهایت در سطح زیر دامنه کار می کنند، باید توجه داشته باشید که صفحه ای با زیر دامنه پر خطر به معنای اسپم بودن کامل نیست. در همین راستا، یک زیر دامنه با ریسک کم نیز می تواند چندین صفحه ناخواسته داشته باشد. قبل از شروع نتیجه گیری از یک امتیاز، حائز اهمیت است که هم زیر دامنه ها و هم صفحات جداگانه را بررسی کنید.

اگر زیر دامنه شما دارای نمره 8 اسپم باشد، این تضمین نمی کند که سایت spam واقعی باشد، در حالی که داشتن نمره 2 اسپم لزوما به معنای خوب بودن سایت نیز نیست.

برای مشاوره سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی